środa, 7 grudnia 2011

Prezent Mikołajkowy dla malucha czyli jak zrobić coś z czego się cieszy...

Zrobienie tytułowego prezentu zajęło mi kilka ładnych godzin nocnych, no bo w dzień się nie dało-wiadomo. Ale chciałam się podzielić właśnie dziś , po mikołajkach kiedy został już przetestowany przez moją trzyletnią córcię.
Szukając pomysłu na mądry, rozwijający  i niekoniecznie drogi prezent wpadłam na pomysł zrobienia gry Memory, którą pewnie wszyscy znamy. Ale wcale nie takiej zwykłej, którą kupić można w kazdym sklepie. Ta jest w wersji  dla malucha.


każdy element ma wielkość 9x9cm i grubość ok 3mm- dzięki czemu malutkie rączki są w stanie spokojnie go obrócić. A jak   zrobić całość pokazałam na zdjęciach:

do zrobienia potrzeba
- 6 sztuk jednakowego papieru  scrap 30x30cm
-tektura,
-papier wizytówkowy
- klej-najlepiej magic, ale ponieważ potrzeba go sporo ja użyłam alternatywy -kleju do drewna który w opisie ma informację , ze jest również do papieru- jest identyczny jak magic a dużo bardziej wydajny-kupiony w castoramie za parę złotych


nożyczki, taśma dwustronna , pędzelek


tekturkę zdobyłam ze zwykłego pudełka jakie wyrzucają sklepy po rozpakowaniu towaru
pociełam ją na 60 kwadracików ok 9,5x9,5cm i skleiłam po dwa(wtedy element będzie grubszy)Można to zrobić z pojedynczej warstwy 
Wyszło mi 30 kwadratów, które teraz nalezy przyciąć dokładnie do jednego rozmiaru-ja zrobiłam 9x9cm
 
wszystkie z jednej strony okleiłam taśmą dwustronną
Przygotowałam 30 kwadratów z ozdobnego papieru o rozmiarach 12x12cm

nakleiłam kwadraty tekturowe na kawałki papieru , przycięłam  i okleiłam klejem aby wszystko wyglądało tak:


teraz zostało wydrukować na wizytówkowym papierze wybrane wzory każdy po dwa- ja wybrałam 15 par z bajki Myszka Miki
szukałam ładnych obrazków w grafice google i wybrałam takie aby były łatwe do rozpoznania dla maluszka


wymiar obrazka ustawiałam na 8x8cm w darmowym programie Photo Filtre ale tą samą funkcję ma również zwykły Word

pędzelkiem dokładnie posmarowałam całą powierzchnię i przykleiłam na poszczególnekwadraty


tak powstało 30 gotowych kwadratów do zabawy w zapamiętywanie- nie będę pisać instrukcji do gry bo każdy z nas ją zna.
Przyznam , że moja córcia była wczoraj oczarowana-układała, oglądała , szukała podwójnych wzorów.Wszystkie inne prezenty do dziś czekają na swoją kolej:))  Zanim zaczęliśmy grać miało sporo zabawy. A duże i grube kwadraty spokojnie
 obraca i podnosi w swoich malutkich rączkach






Zapraszam na Candy w nowo otwartym sklepie
Scrap Market



17 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Sama już nad czymś podobnym ostatnio myślałam. Cieszę się, że prezent się spodobał!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł, jak widać nie trzeba majątku a trochę czasu by dzieci były szczęśliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł i prezent są fenomenalne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne, co tu dużo pisać, jak się chce to się może, a dla swojego dziecka to już w ogóle się chce jak widać :D Z własnego doświadczenia wiem, ze dzieci nie interesuje wartość prezentu, tylko element zaskoczenia :D sama mam 3- chłopca i jak uszyłam mu pas na narzędzia, tak bawi się nim do dziś i bardzo chętnie zabiera go do przedszkola. Dla mnie nie jest to jakieś dzieło sztuki, ale fajnie, ze może powiedzieć ze mama tylko dla niego to zrobiła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. miało być ''3-letniego'' ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł, memory wyszły super :) Córeczka z pewnością była zachwycona prezentem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że nie mam jeszcze wnuka, bo bym się zabrała za coś takiego ,korzystając z Twojego bardzo przejrzystego kursu!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł, a wykonanie rewelacyjne!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. rzeczywiście pomysł genialny, a wykonanie wcale nie takie trudne! i to jeszcze robiony prezent własnoręcznie, od serca, no cudo!
    zapraszam do mnie, ponieważ dopiero zaczynam przygodę z blogowaniem ;) http://xladymonroex.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniały pomysł ,napracowałaś się przy tym , ale na pewno było warto !!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny prezent, a ile pracy trzeba było w niego włożyć! Podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Coś fantastycznego. Duże, ładne, estetyczne.Nie za dużo elementów naraz do zapamiętania. Wspaniała zabawka na wyrabianie pamięci i spostrzegawczości. Znając Nikę wkrótce trzeba będzie nieco elementów dorobić!!! Ale mama potrafi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pomysł na memory jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł i świetne wykonanie! Rewelacja!!!! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy